• משפטים: מנהיגות טיפוח

    Shemot

    אחת המצוות של התורה, כי הוא ציית לפחות הוא בחלק זה: אין ללעוג השופטים שלך לא מקלל המנהיגים של העם שלך. הרמב”ם, רבי מנחם רקנאטי נפתלי צבי יהודה ברלין הנוכחי בשלוש דרכים שונות מקלל מנהיגים יכולה להיות שלילית.

  • בא: תחילתו של ההיסטוריה היהודית

    Shemot

    השיא של סיפור היציאה מצרים הוא נתקל באמצעות 9 מכות דרמטיות יורדות על מצרים, עם ה -10 רק עומדים לקרות. במקביל אלוהים נותן למשה את מצוות התורה הראשון של תיקון קלנדרית החל עם היציאה ואת המשמעות של זה.

  • שמות: שלוש בדיקות, שלושה סימנים

    Shemot

    משה – אשר ידוע בכל זאת כדי להיות איש של ספק עצמי – מודאג מאוד על השליחות שלו לקחת על עצם את תפקיד המנהיגות של שחרור העם יהודי מן העבדות פרעה המהונדסות שלהם. בתגובה לכך, אלוקים מציג עבור 3 לו סימני מופלא המתרחשים בבית הסנה הבוער. אלו הן: משה היכולת לקרב את הנוגש המצרי בהצלחה, שמכה איש עבד עברי; “ההתערבות בשני עברים נלחמת למחרת ולבסוף משה משה הנמלט למדיין שם הוא מגן על 7 בנות יתרו כשהם באים להשקות את צאנם ליד הבאר מונעים על ידי רועים מקומיים.

  • ויחי: מנהיגים יהודים בתפוצות בתנ”ך

    Breshit

    דרך הדמות של יוסף אנו רואים כי עם עבודה קשה וכשרון, יהודי מהגר עני יכול להגיע למשרות בכירות במדינה זרה. בסופו של דבר זה מסייע לא רק בארץ אלא גם את העם היהודי כולו. החומר חדש התנ”ך שני סיפורים אחרים ככה: אסתר ודניאל. זהו אלה 3 סיפורים שמלמדים אותנו על התפקיד ואופי מנהיגים יהודים בתפוצות היום.

  • ויגש: צעד קטן לאדם

    Breshit

    חלק השיא של הסיפור של יוסף כפי שהוא פונה אחיו ומציב הגביע באמתחת בנימין אחיו שלו, לאחר מכן בדרישה להישאר עבדים שלו. יהודה ואז תחנונים רחמים על אחיו בשלב יחיד אחת קטן, “ויגש יהודה – ויהודה ויגש ‘אשר מהווים נקודת מפנה הוא בסיפור של יוסי ולמען ההיסטוריה של העם היהודי כולו

  • מקץ: התמודדות עם משבר

    Breshit

    כאן אנו פוגשים את הניגוד עלייתו של יוסף לשלטון (במצרים) לעומת ירידה של משפחתו לתוך הרעב (בכנען). אביהם יעקב צריך לעורר אותם לפעול עם הביטוי “למה תתר-או” שבה יש מגוון של משמעויות כוללות לראות, להסתכל על עצמך או כדי להפוך את עצמך להופיע בצורה מסוימת

Back to Top